Pura Vida - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Elina - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Elina - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Blijf op de hoogte en volg Elina

23 November 2014 | Spanje, Valencia

Hola chicos,

Daar ben ik weer. Hoe is het in Nederland? Hier is het Pura Vida :).
De temperatuur is rond de 20 graden en ook al kan het s'ochtends behoorlijk koud zijn, de zon komt er bijna altijd bij en dan is het nog goed vertoeven buiten. Ik heb het eigenlijk steeds meer naar mijn zin hier, Ik vind het echt heel fijn in Valencia en ik begin mijn routines hier echt te waarderen haha. Vrijdagmiddag na Spaanse les nog even op een terrasje. In het weekend heerlijk uit eten gaan, op zaterdag middag op mijn gemak naar het centrum lopen en mijn zondagse hardlooprun.

Stage is ook nog prima, iets rustiger als de vorige keer dat ik schreef. Ik werk voornamelijk aan mijn hoofdtaken en leerdoelen. Af en toe komen er nieuwe dingen voorbij waar ik dan ook aan mee werk. Mijn collega’s zijn ook nog steeds aardig en het is erg gezellig. Afgelopen week hebben ze besloten dat ze een Spaanse vriend voor me gaan zoeken zodat mijn Spaans (nog) beter wordt. Helemaal goed!

Verder was het vrijdag de 31e tijd voor Halloween. Ik wist dat Spanjaarden Halloween als een grote feestdag zien, op stage hadden de kinderen het er alleen maar over en alle winkels waren versierd met Halloween decoratie maar die avond was het toch nog schrikken. Iedereen was echt helemaal over de top verkleed en ze hadden hun gezichten omgetoverd met schmink tot monsters, zombies etc. En daar liep ik met alleen een masker op haha.
Het weekend daarna was vrij relaxt, onder andere ontzettend lekker uit eten geweest. Vorig weekend heb ik een tripje gemaakt naar bijzondere cuevas (grotten) en naar Peñiscola, een historische stad met een kasteel waar je een ontzettend mooi uitzicht had. Dit weekend ben ik vrijdag op stap geweest en verder een beetje gesport en met school bezig.

Afgelopen keer ben ik vergeten te schrijven over hoe het nu met mijn huisvestiging zat. Ik heb na de eerste maand een aantal kamers bekeken, maar kritisch als ik ben vond ik of de locatie niet goed of ik vond de kamer te klein. Uiteindelijk dus maar gebleven, maar nu heb ik sinds een aantal weken huisgenoten! Het zijn twee Chinese meisjes die hun master hier doen. Ze zijn erg aardig maar het is ook weer even wennen om met anderen in een huis te wonen. Ze kwamen allebei met 4 gigantische koffers aan, waar onder andere rijstmachines & waterkokers in zaten. In meervoud, want ze hebben het allebei apart meegenomen. Gisteren kreeg ik te horen dat er woensdag nog een chinees meisje komt, dus dan zal rijstmachine 3 wel in de keuken komen te staan.

Ook al was de afgelopen maand weer super tof, ik heb ontzettend veel zin in de komende vier weken. Over een weekje ga ik naar de voetbalwedstrijd Valencia-Barcelona! JAA. Dan komen een dikke week later Syta en Haitsen langs! JAA. En tussendoor hopelijk nog een tripje naar in ieder geval Madrid.

Hasta Luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Stage Valencia

5 maanden stage in Valencia

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Adios, Me Voy

19 December 2014

Vacaciones

23 November 2014

Pura Vida

26 Oktober 2014

Segundo mes

28 September 2014

De eerste maand Valencia
Elina

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 2823

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage Valencia

01 September 2010 - 01 November 2014

Spaans leren

Landen bezocht: