Adios, Me Voy - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Elina - WaarBenJij.nu Adios, Me Voy - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Elina - WaarBenJij.nu

Adios, Me Voy

Blijf op de hoogte en volg Elina

30 Januari 2015 | Spanje, Valencia

Hola Guapos,

El Momento Supremo! Morgen keer ik weer definitief terug naar Nederland. Wat zijn die maanden snel voorbij gegaan! Nog even een korte update van de afgelopen weken.

Na twee best wel koude maar gezellige weken in Nederland kwam ik weer in Valencia aan waar de zon mij vrolijk aankeek. Ik moest alleen even wachten met genieten , want het was eerst hard aan de slag om mijn portfolio af te maken. Het weekend wel lekker buiten geweest, zaterdag was het echt volle zon en dik 20 graden dus natuurlijk wat tijd gespendeerd op terrasjes.
Die week erna kwam Dana op woensdag aan, wat ook weer heel gezellig was! Ik ben erg blij met mijn lieve familie die mij is komen opzoeken!
Donderdag is zij alleen op pad gegaan, want ik had nog een dagje stage. Vrijdag zijn we naar de Oceanografie van Valencia geweest, wat onderdeel is van Ciudad de las Artes y las Ciencias. De Oceanografie is zeker een aanrader, de aquariums zijn mooi opgezet en er zijn heel veel vissen te zien. Je kan er onderdoor lopen en dan zie je boven je dus van alles zoals haaien en roggen. Ze besteden ook aandacht aan vervuiling en uitsterving wat voor mij zeker een pluspunt is. Zaterdag nog in de stad gespendeerd en zondag vloog ze weer terug.

Die week erna had ik maar drie dagen stage, want die donderdag hadden we weer een feestdag. Heerlijk die maandelijkse feestdagen :). Dit keer was het San Vicente Mártir. Een feestdag die alleen in Valencia wordt gevierd en waar San Vicente Mártir wordt geëerd.
Dit was ook al mijn laatste weekend in Valencia, dus nog even lekker genoten van alles wat Valencia te bieden heeft!

Toen was het tijd voor de laatste stage dagen. Dinsdags had ik het eindgesprek met mijn begeleiders uit Nederland en Spanje, wat gelukkig goed ging.
Op mijn laatste dag hadden ze allemaal lekkernijen meegenomen en hadden we een soort afscheidsbijeenkomst.
Mijn stage was niet altijd even makkelijk, vooral in het begin voelde ik me wat verloren door de taal en de gewoontes in het bedrijf maar uiteindelijk ben ik me er wel helemaal thuis gaan voelen. Ik heb daar ook leuke mensen leren kennen. Mijn collega’s waren altijd heel behulpzaam en legden me alles uit over de Spaanse cultuur, Valencia en de feestdagen. Het was eigenlijk heel gezellig! Ook met de kinderen met wie ik werkte had ik leuk contact en het voelt nu erg raar om na zulk intensief contact weg te gaan. Al zal ik het vroege opstaan en de lange dagen niet gaan missen ;).

Naast mijn stage was alles er om heen een hele mooie tijd en ervaring. Ik ga Valencia dan ook missen!! Ik vind het een geweldige stad waar ik me helemaal thuis ben gaan voelen. Ik heb hier allerlei leuke en internationale mensen ontmoet en een ontzettend leuke tijd gehad. Alle heerlijke dingen als spontaan een terrasje pakken, hardlopen in het park met tientallen/honderden Spanjaarden, de zon die bijna elke dag schijnt, de gezellige avonden, het strand, de tinto de verano, het uitgaan, het Valencia stadion dat naast mijn huis staat ga ik wel een beetje missen.

Maar ik heb ook heel veel zin om weer terug te gaan naar Nederland en iedereen weer te zien!

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Stage Valencia

5 maanden stage in Valencia

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Adios, Me Voy

19 December 2014

Vacaciones

23 November 2014

Pura Vida

26 Oktober 2014

Segundo mes

28 September 2014

De eerste maand Valencia
Elina

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 2826

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage Valencia

01 September 2010 - 01 November 2014

Spaans leren

Landen bezocht: