Segundo mes - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Elina - WaarBenJij.nu Segundo mes - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Elina - WaarBenJij.nu

Segundo mes

Blijf op de hoogte en volg Elina

26 Oktober 2014 | Spanje, Valencia

Bon día!

Qué tal? Hier in het zonnige Valencia is alles goed. Ik ben alweer twee maand op pad, dus tijd voor een update. Over het algemeen was de afgelopen maand heel erg leuk en behoorlijk druk.

Mijn stage begint stage steeds meer concreet vorm te krijgen en ik voel me ook steeds meer op mijn gemak. De afgelopen weken moest ik een paar keer zonder mijn vertrouwde psychologenclubje + hun vrienden eten, wat betekende dat ik alleen ergens moest gaan zitten. Maar gelukkig kwamen er elke keer al snel mensen bij me zitten, wat erg leuk is. Ook zijn de leraren en psychologen met ik werk ontzettend aardig en ze delen van alles met me. Ik heb nu op stage 2 hoofdtaken waar ik me mee bezig houd en voor de rest dingen die op mijn pad komen. Ik moet wel heel veel zelf doen en af en toe vind ik het lastig, omdat ik niet zeker weet of ik dingen goed doe. Meestal vind ik zelf een oplossing en ik kan natuurlijk mijn stagebegeleider vragen als ik er echt niet uit kom.
Het is dus wel behoorlijk druk, ik moet wel echt goed doorwerken wil ik me aan mijn planning houden en alles op tijd af hebben.
Ik heb ook meegedaan aan de stage markt op school, ik moest gaan Skypen met leerlingen. Ik was een beetje bang dat er niemand zou komen, maar dat viel gelukkig erg mee. Het was heel leuk om over mijn stage te vertellen en ik merkte dat ik het ondanks de cultuurverschillen erg naar mijn zin heb.

Ik heb vanwege de drukte ook even mijn Spaanse lessen tijdelijk stopgezet. Ik start aankomende week weer. In week 5 ben ik wel naar een intercambio geweest, wat inhoudt dat je Spaans gaat oefenen door met Spanjaarden te praten en zij oefenen Engels door met jou Engels te praten. Het zou om elf uur beginnen in Umbracle, dus ik dacht nou dat moet te vinden zijn. Spanjaarden lijken alleen soms nergens van af te weten en nergens staan aanwijzingen met waar het is, dus uiteindelijk waren we er een stuk later. Maar het was ontzettend leuk, ik heb een paar uur lang met 2 Spanjaarden gepraat en we wisselden het Spaans en Engels een beetje af. Daarna zijn we in Umbracle gebleven.
Die week daarna, had ik maar drie dagen stage want 9 oktober was Día de la Comunidad, wat een feestdag is in Valencia. Dus donderdag en vrijdag was de school dicht. Die woensdag ben ik naar de film geweest, een kaartje was maar 4(!) euro en de popcorn en cola waren ook maar een paar euro, heel ideaal. De film was leuk maar natuurlijk compleet in het Spaans want alles wordt nagesynchroniseerd en daardoor een beetje lastig te volgen. Heb later nog even een NL samenvatting gelezen over de film en dat maakte nog wel wat dingen duidelijk. Na de film zijn we nog even wat tapas gaan eten en toen was het om 00:00 tijd voor vuurwerk. Die Valencianen zijn dol op vuurwerk en het was echt ontzettend mooi. 9 oktober overdag was er een parade en weer vuurwerk, alleen dit maal knalvuurwerk en het was hard! De Valencianen waren dolenthousiast aan het filmen, maar er was weinig te zien behalve heel veel rook.

En toen kwamen mijn ouders zaterdags!! Ik heb ze opgehaald van het vliegveld en toen zijn we naar hun appartement gegaan wat heel mooi in het oude centrum lag. De volgende dag zijn we gelijk naar het strand gegaan. Het waren hele leuke dagen, heel ontspannen met veel terrasjes en lekker eten. Verder hebben we bijna alle bijzondere gebouwen in Valencia nog maar eens bekeken, gewinkeld en goed genoten van het lekkere weer. Donderdag vlogen ze weer terug en toen was ik weer hard aan het werk op mijn stage om wat werk in te halen. Meestal heb ik vrijdag vrij voor thuiswerken, maar ze wouden graag dat ik kwam deze week vanwege testen die moesten worden gemaakt dus het was een druk weekje. Vrijdag avond heb ik even een rustig film avondje gehouden. Het is nog steeds heel erg mooi weer en daarom ben ik die zaterdag weer naar het strand geweest. Afgelopen dinsdag hadden we nog 35 graden hier! Het is alleen niet echt normaal voor de tijd van het jaar en volgens mijn collega’s is het ook niet een goede lucht, daardoor is iedereen wat ziekig.
Gisteren ben ik naar een heel groot winkelcentrum geweest, met een primark en afgelopen nacht op stap geweest. Vandaag ben ik al naar het centrum gelopen voor wat boodschappen en ik zal zo nog even met mijn stage verslagen bezig. Morgen is het tijd voor stageweek 8!

Ik heb een ticket voor de kerstvakantie geboekt, wat over 8 weken is. De tijd gaat snel! Valencia is dan een hele leuke plek om (tijdelijk) te wonen, het is de derde stad van Spanje en met 800.000 inwoners kan je het ook wel echt een stad noemen. Het heeft alle voordelen van een stad: veel winkels, lange openingstijden, veel uitgaansgelegenheden maar het voelt niet echt heel groot. Bijzonder is dat je gewoon een strand hebt en Valencia voelt ook heel veilig aan, ik denk dat dat deels ook komt omdat er s’ avonds altijd mensen op straat zijn. Als ik de metro pak, maakt niet uit hoe laat er zitten altijd veel mensen in. Soms als ik terug kom van stappen staat er nog een groepje bejaarden buiten te kletsen. Het leven start in de weekenden ook een stuk later, op zaterdag en zondag ochtend is het zo stil en rustig buiten. Het enige geluid komt van mijn onderbuurjongen die nogal lawaaiig aan het basketballen is ..
Spanjaarden zijn ook wel echt een stuk relaxter dan Nederlands, ze zeuren wel maar stressen doen ze nauwelijks. Ze stressen alleen om dingen waar je echt voor moet stressen, ik probeer mezelf dat ook aan te leren. Verder is het gewoon fijn dat de zon heel veel schijnt, dat er overal terrasjes zitten en dat je s’ ochtends warm stokbrood haalt bij de bakker. Al heb ik de laatste weken wel ontzettend zin in een bruine boterham met pindakaas.

Dat was het weer van mijn kant, un abrazo!

  • 26 Oktober 2014 - 20:29

    Syta:

    Leeeuk! Zin in 11 december :)

  • 28 Oktober 2014 - 15:25

    Elina :

    Absolutamente! Nog een paar weekjes, 6 om precies te zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Stage Valencia

5 maanden stage in Valencia

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2015

Adios, Me Voy

19 December 2014

Vacaciones

23 November 2014

Pura Vida

26 Oktober 2014

Segundo mes

28 September 2014

De eerste maand Valencia
Elina

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 2833

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 31 Januari 2015

Stage Valencia

01 September 2010 - 01 November 2014

Spaans leren

Landen bezocht: